اشتها و کالری دریافتی شما تا حد زیادی توسط هورمون ها کنترل می شود.بعد از وعده غذایی ، روده شما هورمونی به نام گرلین را سرکوب می کند ، که گرسنگی را کنترل می کند و در عین حال هورمون های احساس سیری را نیز آزاد می کند .

این هورمون ها به مغز شما می گویند که شما غذا خورده اید ، اشتها را کاهش می دهد ، احساس سیری می کنید و به شما در جلوگیری از خوردن غذا کمک می کند.این روند حدود 20 دقیقه طول می کشد ، بنابراین کند کردن سرعت به مغز شما زمان لازم برای دریافت این سیگنال ها را می دهد.

 آهسته غذا خوردن می تواند هورمونهای سیری را افزایش دهد ،خیلی سریع غذا خوردن اغلب منجر به پرخوری می شود ، زیرا مغز شما زمان کافی برای دریافت سیگنال های سیری را ندارد.علاوه بر این ، نشان داده شده است که آرام غذا خوردن باعث کاهش میزان غذای مصرفی در طول وعده غذایی به دلیل افزایش هورمون های سیری می شود .

در یک مطالعه ، 17 نفر از افراد سالم با وزن طبیعی در 2 نوبت 10.5 اونس (300 گرم) بستنی خوردند.

در طول دور اول ، آنها بستنی را در عرض 5 دقیقه ، اما در طول دومی ، 30 دقیقه طول کشید .میزان سیری و میزان هورمونهای سیری گزارش شده آنها پس از آهسته خوردن بستنی بیشتر افزایش یافته است.در یک بررسی ، این بار در مبتلایان به دیابت و همچنین اضافه وزن یا چاقی ، کاهش سرعت باعث افزایش هورمونهای سیر شدگی نمی شود.

 با این حال ، به طور قابل توجهی نرخ احساس سیر شدن را افزایش داده است .تحقیقات دیگر نشان می دهد ، جوانان مبتلا به چاقی ، هنگام آهسته غذا خوردن ، افزایش سطح هورمونهای سیری را تجربه می کنند

آهسته غذا خوردن باعث کاهش کالری می شود

در یک مطالعه ، افراد با وزن طبیعی یا اضافه وزن با سرعتهای مختلف غذا می خورند. هر دو گروه در طی کمترین وعده غذایی کالری کمتری مصرف کردند ، هرچند که این اختلاف فقط در گروه با وزن طبیعی معنی دار بود.

همه شرکت کنندگان همچنین بعد از آهسته تر غذا خوردن احساس طولانی تر در سیری داشتند  و 60 دقیقه بعد از وعده غذایی کم کم گرسنگی نسبت به بعد از غذای سریع گزارش کردند.این کاهش خود به خود در دریافت کالری باید به مرور زمان منجر به کاهش وزن شود

تک باربی.


مرکز پاکسازی پوست صورت سیری ,خوردن ,کاهش ,افزایش ,آهسته ,هورمونهای ,وعده غذایی ,هورمونهای سیری ,باعث کاهش ,خوردن باعث ,برای دریافت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روزهـــاے بے خاطــــــره... فروشگاه اینترنتی الیبی فراگیری ماشین closed bloomingday xiaomicover عمومي ZIBACHIZ